iPad geeft melding 'Opladen uit'

  • Geplaatst op
  • Door Pieter van Dulst
  • 38
iPad geeft melding 'Opladen uit'

iPad geeft melding 'Opladen uit' Kan je krijgen als je even snel je iPad wilt opladen. Deze melding betekend dat je iPad niet voldoende stroom krijgt.

iPad geeft melding "Opladen uit"

De melding "Opladen uit" kunt u krijgen wanneer u de iPad wilt opladen met een iPad USB-adapter of via een laptop of computer.

ipad opladen uit

U herkent het vast wel: u sluit uw iPad aan op de computer of adapter en de iPad geeft aan dat het apparaat niet oplaadt met de melding "Opladen uit".

 

Mogelijke oorzaak melding iPad "Opladen uit"

Er kunnen veel redenen zijn waarom de iPad de melding Opladen Uit toont maar de belangrijkste reden voor de melding is een probleem met de voedingsbron, hier geven we daar een eenvoudige oplossing voor.

 

 

 

Oplossing iPad geeft melding "Opladen uit"

 

1: Controleer eerst de aansluiting van de iPad

 

- Vaak zit er stof op vuil in de oplaad poort van je iPad, dit kan de oorzaak zijn van de iPad melding "Opladen uit".
- Neem een dunne tandenstoker en maak het puntje bot.
- Duw de tandenstoker in de poort van je iPad (niet te ver)
- Probeer het vuil voorzichtig te verwijderen met een draaiende beweging.

ipad oplaadpoort opladen uit

 

 

 

 

 

ipad geeft melding opladen uit

 

 

 

2: Probeer de originele adapter en kabel.

 

Veel imitatie adapters hebben te weinig vermogen om uw iPad op te laden. Als u nog beschikt over de originele oplader en kabel, gebruikt deze dan om uw iPad op te laden om uit te sluiten of het aan de adapter ligt. Als u deze niet heeft probeer dan uw iPad op te laden via een computer door de kabel aan te sluiten op een USB poort. 

iPad opladen uit originele adapter

 

3: Slechte oplaadkabel

 

Net als de adapters zijn er ook imitatie kabels verkrijgbaar voor de iPad. Apple iPad oplaadkabels zijn gecertificeerd door Apple. Veel goedkope iPad kabels zijn niet voorzien van een certificering en werken niet goed. Zoekt u een iPad oplaadkabel met adapter van hoge kwaliteit en die wel gecertificeerd is, dan kunt u deze het beste kopen bij ons. Uiteraard met garantie.

 


 

 

iPad blijft melding geven "Opladen uit" 

Mocht bovenstaande tips niet hebben geholpen dan kun je nog het volgende doen. Koppel uw iPad aan op een USB adapter waarvan je zeker weet dat deze werken. Als de melding toch blijft, dan kun je de volgende stappen ondernemen.

 

- Controleer of je recht hebt op een gratis vervanging door Apple
- Neem contact op met Apple Support
- Laat de batterij vervangen door een gespecialiseerde vakman

 

 

Melding Accessoire wordt niet ondersteund.

Als uw iPad melding geeft "Accessoire wordt niet ondersteund" Dan heeft u waarschijnlijk een niet door Apple gecertificeerde kabel of oplader. Er zijn veel soorten Apple oplaadkabels te verkrijgen, helaas zijn veel van die kabels niet gecertificeerd en je dus niet kunt gebruiken om je iPad mee op te laden. Zeker kabels uit het buitenland zijn ongeschikt voor u iPad op te laden.

Kijk voor meer informatie over de melding "Accessoire wordt niet ondersteund" onze pagina "Accessoire wordt niet ondersteund"

 

 

 

 

Met vriendelijke groet,

TEAM IPADSPULLEKES.NL

iPadspullekes.nl

iPadspullekes.nl | onderdeel van Van Dulst Automatisering.nl
Repel 47 | 4926 DD Lage Zwaluwe | 085 744 1084 
[email protected] | www.ipadspullekes.nl

Volg ons op Facebook dan blijft u op de hoogte van onze acties en korting codes!

 

 

Reacties

  1. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste Andre,

    Kunt u aangeven welk iPad model u gebruikt?

    Met vriendelijke groet,

    Pieter van Dulst

  2. André van der Velde André van der Velde

    Mocht de melding komen wanneer u de kabel in een laptop usb-poort steekt. Probeer eens een andere poort! Bij mij werkt het opladen alleen als ik een USB 3.0 poort (SS) gebruik

  3. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste,

    Heeft u al een nieuwe iPad oplader en kabel geprobeerd?
    Bij ons zijn ze in de aanbieding!

    Zie https://www.ipadspullekes.nl/blogs/tips/deze-kabel-of-dit-accessoire-is-niet-gecertificeer/

    Groetjes, Pieter van Dulst

  4. Pako Ken Pako Ken

    Super artikel! Bij mij was het de oplader die defect was. Direct jullie oplader gekocht en alles werkt weer!

    Bedankt iPadspullekes.nl

  5. iPad gemaakt door Apple iPad gemaakt door Apple

    mijn iPad laadde op met een gewone. iPad oplader bij de iPad hij zei opladen uit meteen opgezocht toen gwn. In een andere oplader gedaan want ik dacht miss komt het doordat hij oplaad aan een stekkerdoos maar k heb hem gwn gedaan aan een rechtstreekse oplader toen weer een gewone en nu doet hij het weer, alln is hij nog geen procent omhoog gegaan......

  6. Toonalone Toonalone

    Mijn IPad doet het ook niet..
    = Eerst kreeg ik de melding dat ik nog maar 20% had..
    = Aan de laad kabel met Apple-stroom-adapter..
    = GEEN "pling" (dat hij laad..
    = Melding "nog maar 2%"
    = UIT helemaal niets meer zwart..

    Diverse kabels adapters.ook Imac usb/lightning aansluitingen geprobeerd ..
    Niets helpt meer.. Ook geen "harde start" (Aan-uit knop MET thuisknop)

    Geen leven meer..

  7. Jan van geel Jan van geel

    Heb hetzelfde probleem met een nieuwe oplaaadkabel van apple. Als ik oplaad met een kabel uit indonesie een goedkoop kabeltje. laad hijj gewoon op. Rara joe kan dat

  8. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste,

    Ik verwacht dat u kabel defect is, heeft u het al geprobeerd met een andere kabel c.q. oplader?

    Gr, Pieter

  9. Gied van Zutven Gied van Zutven

    Hallo ik moet mijn iPad risette helemaal afzetten en dan laad hij op
    Waarom is dat en wat kan de oorzaak zijn ?

  10. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Hallo klaudia,

    Als de iPad wel oplaad dan zou ik het zo laten.. Mocht het opladen in de toekomst niet meer goed functioneren dan kan je altijd nog een andere kabel kopen.

    Met vriendelijke groet, Pieter van Dulst

  11. klaudia klaudia

    Hallo, ik heb er ook telkens “ Opladen uit “ staan maar hij laad wel gewoon en ik heb mijn echte adapter maar heb wel een nieuwe kabel zou het aan mijn adapter liggen ? of kan ik dit gewoon zo laten ?

  12. Maarten peterse Maarten peterse

    Mijn i pad gaf ook aan OPLADEN UIT toen las ik door deze website en las dat ik de invoer van mijn i pad gewoon moest schoonmaken. Dus hardstike bedankt nu laad hij weer op.

  13. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste Iris,

    Dan kan je altijd proberen. Echter is dat niet onze ervaring. Maar wel een goeie tip!

    Met vriendelijke groet,

    Pieter van Dulst

  14. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste Renske,

    Ook dit kan door de kabel of adapter komen. We adviseren je deze ook te vervangen.
    We hebben net een actie lopen zie: https://www.ipadspullekes.nl/blogs/tips/apple-ipad-oplader-of-apple-iphone-oplader-wat-is/

  15. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Hallo Joppe,

    Heeft u ook al geprobeerd om de aansluiting waar u uw oplaadsnoer in plaatst schoon te maken? Indien u dit al heeft gedaan, verwacht ik dat de connector die in de iPad verwerkt zit defect is.

    U kunt uw iPad opsturen naar ons, dan kunnen wij dit kosteloos voor uw testen en/of direct repareren.

    U kunt ons ook bereiken via telefoonnummer 085 744 1084

    Met vriendelijke groet,
    Pieter van Dulst

  16. Joppe kramer Joppe kramer

    Ik krijg de melding nu ook. Ik heb al 2 verschillende adapters gebruikt en 3 verschillende snoeren maar bij alles laad hij niet op. Ook bij andere apparaten doet hij het niet met deze adapters en snoeren

  17. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste,

    Heeft u al een andere adapter geprobeerd? Zo ja, laad dan de iPad wel goed op?

    Met vriendelijke groet,

    iPadspullekes.nl

  18. Renske Renske

    Hier hetzelfde probleem in combinatie met heel langzaam opladen 10% per uur ... komt dit misschien ook door de kabel

  19. Renske Renske

    Hier ook telkens de melding opladen uit .... daarnaast heeft hij ook veel tijd nodig om op te laden... 10% per uur... is hier ook een oplossing voor...

  20. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Hoi Haiko,

    Tja, dat is niet slim. De oude iPad heeft een andere aansluiting dan de iPhone 5. Fijn dat het opgelost is.

    Mvrg,

    Pieter

  21. Haiko Haiko

    Deze melding kreeg ik bij een iPad 1 die probeerde te laden met de nieuwe platte adapter van de iPhone5 aanlsuiting met de smalle stekker. Oude adapter erop gezet en opgelost.

  22. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Beste Rene,

    Dat is inderdaad een apart verhaal, is dit de originele kabel van Apple?

    Met vriendelijke groet,

    Pieter van Dulst

  23. Rene Helvie Rene Helvie

    Bij mij zegt de iPad ook "opladen uit" maar bij nadere analyse blijkt dat hij toch gewoon oplaad!? Dus dat kan ook nog.......

  24. Pieter van Dulst Pieter van Dulst

    Daisy,

    Dit kan komen omdat je niet de juiste oplader gebruikt.
    We hebben speciale opladers voor de Apple, je kunt deze vinden via https://www.ipadspullekes.nl/ipad-oplader-usb-wit.html

    Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag!

    Met vriendelijke groet,

    Pieter van Dulst

  25. Daisy Daisy

    Ik heb mijn Apple kopje van de oplader kwijt ik gebruik na anderen, maar vaak willen die niet en dan zegt iPad: ''Opladen uit''.

  26. Robert Robert

    Of je U2 chip is kapot ik had dezelfde melding deze heb ik vervangen en nu werkt hij perfect ! Geen klusje om zelf te doen ik heb de spullen en de kennis.

  27. Juliana Juliana

    Ik heb de originele opkaadkabel bij mijn iPad pro, en toch krijg ik die melding.
    Kabel mankeert op het eerste gezicht niets aan, en de kabel + iPad zijn een half jaar oud. Kan toch nu al niet stuk zijn, ik ga er voorzichtig mee om.

  28. Yaro Krijnen Yaro Krijnen

    Ja dit kunt u testen door te wisselen tussen adapters en kabels. Of u kunt uw iPad doormiddel van de kabel aansluiten op de computer en kijken of dat de iPad dan wel connectie heeft.

  29. R R

    Wat als het via de stopcontact. Scherm stand-by is. En toch de melding opladen uit?
    Er staat alleen over pc's en USB aansluitingen.

  30. Joost Keren Joost Keren

    Nu snap ik het. Na een nieuwe kabel die ik gekocht heb bij jullie krijg ik die irritante melding niet meer.
    Bedankt voor de tip!

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Bank transfer AfterPay NL B2C Digital Invoice AfterPay NL B2B Digital Invoice AfterPay NL B2C Direct Debit AfterPay BE B2C Digital Invoice